Update

The city of love

Så blev det tid til et indlæg, om min weekendtur til Paris !!!

Vi mødtes alle ved Brighton Pier kl. 9 fredag morgen. Vi endte dog først med at køre ved 10 tiden, da vi skulle vente på EF Eastbourne, som også var med. Vi kørte i bus og skulle over den engelske kanel med færge. Køreturen tog længere tid end jeg havde forventet, så vi var i Paris fredag aften kl. 7 efter 9 timers kørsel. Da vi ankom til hotellet fik vi uddelt værelser, og efter cirka en halv time skulle vi ud af døren. Jeg havde forventet et lidt ‘pænere’ hotel end hvad det var, så jeg blev overrasket 😉 vi boede i den lidt ‘grimme’ del af Paris, men det gjorde ikke rigtig noget, da vi jo ikke skulle tilbringe weekenden på hotellet, men i selve byen haha. Klokken cirka 8 fredag aften gik vi ud af døren, for at spise og for at se kirken Sacré Coeur. Der var ikke særlig mange spisemuligheder (for mit vedkommende, med min glutenallergi), så jeg havde taget noget brød med hjemmefra som jeg spiste til aftensmad.. det levede jeg faktisk af næsten hele weekenden, da det var svært at finde glutenfrie restauranter. Anyways, det var virkelig smukt at komme ind i kirken. Der var en gudstjeneste igang, hvilket var super spændende at se. Vi gik derefter hjem til hotellet klokken 11, da vi havde set kirken.

Da jeg vågnede lørdag morgen, vidste jeg, at der var en lang dag forude. Vi spiste morgenmad ved 8 tiden og tog afsted ved 9 tiden. Det første på dagens program var at besøge Notre Dame, hvilket var rigtig fint!! Efter det fik vi en lille rundvisning i Paris af en der arbejder hos EF Paris. Det var rigtig godt. Han fortalte virkelig meget og det var en masse god info, som jeg ikke kendte til. Vi gik derefter forbi musseet ‘Louvre’ (som vi besøgte om søndagen). Eiffeltårnet var næste visit. Der var et stykke at gå i kulden, men det hele værd… og der blev taget en MASSE billeder, ihvertfald for mit vedkommende, det ved man hvis man kender mig :))) Det var virkelig fedt og stort at se Eiffeltårnet in real life, da jeg kun har set det på billeder og i film. Efter Eiffeltårnet skulle vi på en bådtur. Det var endnu en flot måde at se Paris på!

Klokken cirka 3.30 kunne man vælge at tage tilbage til hotellet indtil om aftenen, eller at blive i byen og se det man nu havde lyst til. Jeg blev i byen med nogle andre, bla. Ana og hendes roommate fra Brighton, Paula. Vi tog metroen til ‘Triumfbuen’ for at se den. Meget flot også!! Pigerne, jeg og nogle andre hyggede på Starbucks indtil sidst på eftermiddagen, hvor nogle købte lidt souvenirs og vi spiste noget aftensmad. Lørdag aften fik jeg faktisk noget andet at spise end brød, yay haha. Jeg fik en lækker salat, så det var ikke dårligt. Vi skulle mødes med alle andre ved Eiffeltårnet omkring klokken 9, hvor vi først så lys showet på Eiffeltårnet, og derefter skulle op i det. Vi tog liften op i Eiffeltårnet, og jeg skal lige love for at det blæste !!! Men smukt view var der bestemt. Klokken cirka 00.30 var vi hjemme, og jeg tror virkelig aldrig, at jeg har haft SÅ ondt i mine fødder. Vi havde gået og gået hele dagen, så jeg var dødtræt.

Vi skulle allerede op kl. 7.30 om søndagen, for at spise morgenmad. Man kunne vælge om man ville med til musset (Louvre), eller om man ville have ‘free time’. Pigerne og jeg tog med til museet, hvilket var rigtig hyggeligt. Det var fedt at se bla. Monalisa og mange af de andre flotte billeder og skulpturer, men jeg må indrømme, at jeg virkelig ikke er en museumsfreak. Der var dog et rigtig flot view over Paris fra et af vinduerne, så det var rigtig flot, da solen også skinnede om søndagen. Vi havde ‘free time’ inde på musset fra 10 til 12 og derefter skulle vi hjem til hotellet, fordi vi skulle tilbage til Brighton ved 1.30 tiden. Vi fik spist lidt frokost på hotellets bar (sådan en var der også ja) inden vi tog afsted.

Jeg skal lige love for at jeg var dødtræt om søndagen, så jeg fik heldigvis sovet lidt i bussen. Det gjorde alle faktisk. Udover det var det en hyggelig bustur hjem. Vi fik snacks, juice osv, så det var rigtig lækkert. Da vi kom til færgen, fandt vi ud af at vi missede den første, fordi vi skulle gennem paskontrollen. Vi kom så heldigvis med den næste, 3 kvarter senere. Jeg har virkelig aldrig oplevet sådan en uhyggelig, og nærmest dramatisk sejltur. Der var storm og det blæste helt utrolig meget, så man kunne ikke gå ordenligt på færgen og flere ting faldt på gulvet og smadrede. Jeg var lidt utrolig må jeg nok sige. Det endte også med at tage længere tid at sejle fra Frankrig til England pga. stormen, og færgen skulle også have hjælp til at sejle ind til havnen….og heldigvis overlevede alle 😉

Vi var tilbage i Brighton omkring kl 10 søndag aften og jeg skulle heldigvis møde kl. 2 om mandagen, så jeg kunne sove læææænge. Havde ondt af dem der skulle møde kl 8.45 :/ Håber at i alle har haft en dejlig weekend. Det har jeg bestemt, selvom det var hårdt at opleve så meget på en gang. Jeg vil ihvertfald vende tilbage til Paris en dag.

– hugs from Brighton

Vores værelse

Vi fik en gæst til bords fredag aften haha

FullSizeRender

View over Paris fra Eiffeltårnet

FullSizeRender 7

Louvre

Endnu et view over Paris, fra et vindue på musseet

FullSizeRender 8

• Sven-Erik (morfar)

Fantastisk tur med mange flotte billeder